Everness backstage: pénzügyeink

GULYÁS Judit

2023-11-07

Útjára indítunk egy cikksorozatot a Magazinunkban, ami betekintést enged az Everness Fesztivál kulisszatitkaiba, a szervezés folyamatába és abba, hogyan telnek a mindennapjaink az év 350 napjában, amikor épp nem Siófokon vagyunk. Első témaként egy komolyabb vonalat hoztunk, méghozzá a pénzügyeinket. Mert a szervezők élete nem csak játék és mese.

Miért kerül ennyibe? Miért névre szóló? Komolyan gondoltátok? - ilyen és ehhez hasonló kérdéseket kaptunk, mióta elindult a 2024-es Everness Fesztivál belépőinek értékesítése. Elsőként le kell szögeznünk, hogy az Everness Fesztivál pénzügyi és piaci alapokon működő vállalkozás. Ami azt jelenti, hogy a fenntartásunkhoz, működésünkhöz bevételre van szükségünk, illetve hatással vannak ránk a mikro- és makroökonómiai folyamatok. 

A 7 napos rendezvény, a több száz előadóval, önkéntessel és programmal pénzbe kerül. Minden szögért, amit beütünk, minden sátorért, minden mikrofonért, a színpadi technikáért, dekorért, szakemberért, közreműködőért vagy önkéntesért fizetnünk kell. 

Mielőtt belevágunk a szervezésbe több héten keresztül zajlik a költségtervezés, később pedig folyamatosan figyelemmel kell kísérnünk, újra és újra felül kell vizsgálnunk a helyzetünket.

A bevételeink szinte teljes egészében a belépők (vagyis bérletek és napijegyek), a szállások, a workshop helyszínek értékesítéséből származik. Vagyis nincs mögöttünk nagyobb szponzor, mint más fesztiváloknál. Kisebb támogatók évről évre érkeznek hozzánk, de a költségvetésünkben egyelőre elenyésző összegekkel vannak jelen. Szóval önműködőek vagyunk, aminek előnye, hogy így tudunk a saját keretrendszerünk és értékeink mentén haladni. Rengeteget dolgozunk azért, hogy Evernessia olyan hely legyen, ahova örömmel jöttök, ahol jól érzitek magatokat, ahol fontos dolgokat kaphattok vagy élhettek át és ahol egy közösség, család vár Rátok. Így igazából mindannyian a részei vagytok az egésznek. Minden egyes belépő megvásárlásával hozzájárultok ahhoz, hogy el tudjunk hozni egy-egy fontos, elismert előadót, oktatót, művészt, zenészt, hogy meg tudjunk álmodni olyan biztonságos tereket, ahol kipróbálhatjátok a különböző módszereket, hogy ki tudjuk fizetni a biztonsági szolgálatot vagy a mentősöket. 

 

És hogy miért lett ennyi az ára a belépőnek? 

A rendezvény szektorban a leginkább a Covid nyomán az alvállalkozóknál, beszállítóknál teljes egészében átrendeződött a piac. Az árak az elmúlt két évben megduplázódtak, a technikai költségek mostanra az európai árakhoz igazodnak. Tehát, amit a szupermarketekben tapasztaltok, nálunk halmozottan igaz, az árak az egekbe szöktek, amivel kénytelenek vagyunk lépést tartani. 

 

“De nekem ez már megfizethetetlen!”

Mindig is voltak olyanok, akik nagyon szerettek volna részt venni az Everness Fesztiválon, de anyagilag nem engedhették meg maguknak. Sokan közülük visszatérő önkénteseink. Mert úgyis jöhetsz, ha a munkádat adod cserébe. Ha az önismeret és tudatosság útját járod, biztosan tisztában vagy vele hogy mennyire fontos, hogy megtörténjen az “energiacsere”, amikor kapsz valamit, adj is vissza valamit. És az önkéntesség nálunk egyébként óriási buli. Egyrészt, akár egy héttel hosszabbra nyújthatod a balatoni tartózkodást, másrészt része leszel egy nagyon összetartó csapatnak. Új barátokat szerezhetsz, új dolgokat tanulhatsz. 

 

Amikor belépőt vásárolsz

Ezzel együtt, biztosan tapasztaltátok, hogy több lépcsőfokban zajlik az értékesítés. Az első 500 db bérletünk Super Early Bird áron (54900 Ft-ért) kelt el, mindössze 24 óra alatt. Összehasonlításképp, két-három napos, egy téma köré szerveződő elvonulások akár 100-130000 Ft-ba kerülnek. Mi 7 napot, több mint 300 programot és sátrazási lehetőséget biztosítunk ebben az árban. Többen írtátok, hogy de hát annyi minden történhet még a következő kilenc hónapban. Valóban. A Super Early Bird és Early Bird bérletek azért kerülnek ennyibe, mert ezt a kockázatot be kell velük vállalni. Tudjuk, hogy a gondolatnak mekkora teremtő ereje van. Ennél fogva problémás lehet, ha már a vásárlásnál azon gondolkodunk, hogy mi lesz, ha el kell adni a belépőt, vagy ha nem tudunk részt venni az eseményen. Helyette érdemes arra gondolni, hogy milyen jó, sikerült vennem egy bérletet jó áron és alig várom, hogy ott legyek! Jobb az érzés is, nem igaz?

 

Ha pedig el kell adnod

Azt szoktuk mondani, hogy majd akkor megyünk át a hídon, amikor odaérünk, de egyébként tényleg meg fogjuk oldani. A belépők ettől az évtől kezdődően névre szólóak, mert szeretnénk kiszűrni a visszaéléseket, de ennek nem az a célja, hogy elrettentsünk Titeket a vásárlástól vagy hogy meggátoljuk a további értékesítést. Csak szeretnénk minden fél számára biztonságosabb folyamatok felé terelni a történést. Ezért lesz partnerünk, ahol a bérletet értékesíteni lehet és ha ez nem megfelelő, térítés ellenében átírjuk neked másik névre a bérletet vagy a napijegyet.

 

Szeretnénk, ha tudnátok és éreznétek, a célunk az, hogy mi is fejlődjünk és egyre magasabb színvonalon működjünk. Amennyiben bármilyen kérdésetek, kérésetek volna, írjatok nekünk: info@everness.hu címre.